Żłobek Warszawa

Stan błogosławiony przeważnie wiąże się z zyskaniem kilku nadprogramowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość matek chciałoby tego uniknąć. Czy są sposoby, by skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj najprostsze z nich.

O upragnioną wagę warto zadbać już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to odpowiedni czas, żeby katować się drakońską dietą. Organizm ciężarnej zużywa trochę więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie niezdrowego pożywienia i słodkich przekąsek może jednak wpłynąć na wagę po ciąży. Plusem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, aby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To położnik decyduje, czy nie istnieją przeciwwskazania do ruchu.

Największym wsparciem matki w walce o wymarzoną wagę są regularne przechadzki z dzieckiem. Przyniosą one profity zarówno matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast chodzić powolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Kilogramy po ciąży będą znikać w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie okres połogu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można rozpocząć rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy uwielbiają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra okazja, by wyjść z domu. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie dobrze możesz ćwiczyć we własnym domu. Krótkie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają w krótkim czasie odzyskać dawną wagę. Co ważne, nie zajmują sporo czasu, którego przecież brakuje świeżo upieczonym matkom.